Ön Bilgi ve Bilgilendirme Formu
ÖN BİLGİLENDİRME FORMU 1- SATICI BİLGİLERİ: Ünvanı : Erdinç Klima Endüstri Ürünleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi (Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır) Adresi : Cumhuriyet Mah. Söğütlüçayır Cad. No:89 Üsküdar / İSTANBUL Telefon : 0(850) 432 0 338 Faks : 0(216) 344 9 489 E-Posta Adresi : info@klimasun.com.tr Web Site adresi : http://www.klimasun.com.tr/ Mersis No : 0347039169400001 2- ÜRÜN BİLGİLERİ: Malın / Ürünün/Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, aşağıda belirtildiği gibidir. Ürün Açıklaması Adet Birim Fiyatı Ara Toplam (KDV Dahil) Kargo Tutarı Toplam : 3- ÖDEME VE TESLİMAT BİLGİLERİ: Ödeme Şekli ve Planı Teslimat Adresi Teslim Edilecek kişi Fatura Adresi Sipariş Tarihi Teslimat tarihi Teslim şekli Sorun yaşanması halinde 0850 432 0 338 numaralı çağrı merkezimizi arayabilir veya info@klimasun.com.tr adresinden siparişiniz ile ilgili iletişime geçebilirsiniz. 4- CAYMA HAKKI: 1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. 2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. 3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün, b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün, c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. 4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez. 5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır. 6) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir. 7) Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür. 8) Satıcı, cayma bildirimine konu olan tüm bedelleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır. 9) Cayma hakkının kullanımında, Satıcının iade için belirttiği Kargo şirketi aracılığı ile malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. 10) Satıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır. 11) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. 12) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, yukarıda 11 numaralı bent içerisinde belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir. 13) Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir. 14) Özel kurulum gerektiren ürünler ambalajının Alıcı tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da yönetmelik gereği mümkün değildir. 15) Cayma Hakkının Kullanılamadığı durumlar ve İstisnalar: Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Tüketicinin, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmaması veya Yönetmelikte belirtilen diğer durumlarda cayma hakkı kullanılamaz. 5- Uzaktan İletişim Aracının Kullanım Bedelinin Olağan Ücret Tarifesi Üzerinden Hesaplanmadığı Durumlarda, Bu İletişim Aracının Kullanılması Nedeniyle Tüketicilere Yüklenen İlave Maliyet: Tüketici tarafından yapılacak olan alışveriş sırasında kullanılacak olan uzaktan iletişim aracı için olağan ücret tarifesi dışında bir ücret alınmamaktadır 6- Mal veya Hizmete İlişkin Fiyat Dahil Taahhütlerin Geçerlilik Süresi: Satın alımı yapılacak olan ürün/hizmete ilişkin taahhütler ilgili satın alımın yapıldığı gün için geçerlidir. 7- Şikayet ve İtirazlara İlişkin Yasal BilgilendirmeTüketiciler şikayet ve itiraz başvurularını, Bakanlıkça her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dahilinde tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilecektir.