Mesafeli Satış Sözleşmesi

MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

 

İşbu sözleşmenin konusu, SATICI'nın, ALICI'ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin kapsamaktadır.

 

TARAFLAR

 

MADDE 1 -SATICI BİLGİLERİ

Ünvanı :Erdinç Klima Endüstri Ürünleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi

Adresi  : Cumhuriyet Mahallesi Söğütlüçayır Cad.No:89 Üsküdar/ İSTANBUL

Telefon : 0850 432 0 338

Faks     : 0216 344 94 89

E-Posta Adresi : info@klimasun.com.tr

Web Site adresi : http://www.klimasun.com.tr

 

MADDE 2-ALICI BİLGİLERİ:

Adı/Soyadı/Ünvanı :

Şehir :

İlçe :

Adres :

Telefon :

E-Posta Adresi :


MADDE 3-SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ

1) Malın /Ürün/Ürünlerin/ Hizmetin temel özelliklerini (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) satıcıya ait internet sitesinde yayınlanmaktadır. Satıcı tarafından kampanya düzenlenmiş ise ilgili ürünün temel özelliklerini kampanya süresince inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.

2) Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

3)Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıda gösterilmiştir.


Ürün Açıklaması

Adet

Birim Fiyatı

Ara Toplam

(KDV Dahil)





Kargo Tutarı




Toplam :



Ödeme Şekli ve Planı

Teslimat Adresi

Teslim Edilecek kişi

Fatura Adresi

Sipariş Tarihi

Teslimat tarihi

Teslim şekli

4.  Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücreti Alıcı tarafından ödenecektir.


MADDE 5. FATURA BİLGİLERİ

Ad/Soyad/Unvan:

Adres:

Telefon:

Faks:

Eposta/kullanıcı adı:

Fatura teslim :Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte

teslim edilecektir.


MADDE 6 - GENEL ŞARTLAR

1) ALICI, Madde 4'te belirtilen sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

2) SATICI, stok tükenmesi vb ticari güçlükler, beklenmeyen haller, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü otuz günlük süre içinde teslim edemez ise, durumu ALICI'ya yazılı olarak bildirmek koşulu ile teslim süresini on gün uzatabilir. Bu süre sonunda da ürün teslim edilemiyorsa, ALICI, sözleşmeden dönme (siparişi iptal etme), sözleşme konusu ürünün eşit kalite ve fiyatta başka bir ürünle değiştirilmesi ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI'nın sözleşmeden dönmesi halinde, dönme beyanının SATICI’ya ulaştığı tarihten itibaren ödediği tutar ve onu borç altına sokan her türlü belge on gün içinde kendisine iade edilir. Bunun dışında ALICI, SATICI’dan herhangi bir tazminat talep etme hakkına sahip değildir.

3) Sözleşme konusu ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.

4) SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.

5) Sözleşme konusu ürünün teslimatı için sözleşme bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

6) ALICI kendisine teslim edilen ürünleri kontrol ederek teslim almak ve teslimat eksiksiz gerçekleştirildi ise ürünlerin eksiksiz teslim alındığına dair sipariş faturasını imzalamak ile yükümlüdür. ALICI tarafından sipariş faturası imzalanarak teslim alınan siparişleri SATICI eksiksiz teslim ettiğini kabul eder.

7) ALICI, Sözleşme konusu ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

8) ALICI, www.klimasun.com internet sitesinde "ikinci el” ya da "outlet” olduğu belirtilen bir ürünü satın alması halinde, sözleşme konusu ikinci el ya da outlet ürünün, ambalajının hasarlı olabileceğini, hiç ambalajı olmayabileceğini; üründe ikinci el ya da outlet olması sebebiyle çizik veya ufak hasar ve/veya ayıpların olabileceğini; SATICI’nın ikinci el veya outlet ürünlerdeki bu nevi hasar, ayıp ve/veya çizikler, ambalaj kusurları veya eksik aksesuar sebebiyle herhangi bir sorumluluğu olmadığını; ikinci el veya outlet ürünü satın almakla bu üründen faydalanmayı veya ürünün ekonomik değerini azaltabilecek ufak çizik ve hasarları önceden kabul ettiğini; ikinci el ürünlerinde ufak ayıpların bulunması halinde bu ürünlerle ilgili garanti hükümlerinin tatbik edilmeyeceğini kabul eder. 9- Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin arızalı veya bozuk olanlar,garanti şartlarıi içinde gerekli onarımın yapılması için SATICI'ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.  

 

 

 

MADDE 7 - CAYMA HAKKI:

1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

6) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.

7) Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

8) Satıcı, cayma bildirimine konu olan tüm bedelleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.

9) Cayma hakkının kullanımında, Satıcının iade için belirttiği Kargo şirketi aracılığı ile malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz.

10) Satıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

11) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

12) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, yukarıda 11 numaralı bent içerisinde belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.

13) Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.

14) Özel kurulum gerektiren ürünler ambalajının Alıcı tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da yönetmelik gereği mümkün değildir.

15) Cayma Hakkının Kullanılamadığı durumlar ve İstisnalar:

Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Tüketicinin, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmaması veya Yönetmelikte belirtilen diğer durumlarda cayma hakkı kullanılamaz.




MADDE 8 - Uzaktan İletişim Aracının Kullanım Bedelinin Olağan Ücret Tarifesi Üzerinden Hesaplanmadığı Durumlarda, Bu İletişim Aracının Kullanılması Nedeniyle Tüketicilere Yüklenen İlave Maliyet:Tüketici tarafından yapılacak olan alışveriş sırasında kullanılacak olan uzaktan iletişim aracı için olağan ücret tarifesi dışında bir ücret alınmamaktadır.

 

MADDE 9- Mal veya Hizmete İlişkin Fiyat Dahil Taahhütlerin Geçerlilik Süresi:

Satın alımı yapılacak olan ürün/hizmete ilişkin taahhütler ilgili satın alımın yapıldığı gün için geçerlidir.

 

MADDE 10-TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI

ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.


MADDE 11-YETKİLİ MAHKEME

İşbu sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda şikayet ve itirazlar, aşağıdaki kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapılacaktır. Parasal sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:

28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:

a) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. Maddesi gereği değeri 2.000,00 (ikibin) TL’nin altında olan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine,

b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL’ nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine,

c) Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise değeri 2.000,00 (ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin)TL’ arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılmaktadır.

İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmaktadır.


MADDE 12-YÜRÜRLÜK

ALICI, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu sözleşmenin sitede ALICI tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.

SATICI:

ALICI:

TARİH:



IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.